tirsdag 18. desember 2007

Phuuuu... tre av fire selskaper vel overstått.. -Om spysyke og sånnt (ekkelt)!!


Syns vel igrunnen at det har vært i overkant travelt i det siste... Som jeg gjerne har fortalt før så har vi to i familien som har bursdag i desember, med en uke imellom.. Så vi skulle begynne feiringen sist søndag. Og fordi vi har så liten plass hjemme, fant vi ut at vi skulle dele opp familiene og inviterte "min side" på søndagen og så skulle mannens "side" komme torsdagen etterpå.
Ordnet med saker hele lørdagen; bakte to kaker, laget gele, handlet, ryddet, vasket+++ Alltid litt å ordne ;). Så, natt til søndag - hva skjer? Joda, minstegutten spyr, og spyr og spyr igjen... Så hele natten gikk til tørking av spy, skifting av sengetøy og vasking av gutten. Heldigvis så syntes ikke gjestene at det gjorde allverden, så de kom uansett på søndagen... Så på tirsdagen etterpå spyr lillemor.. tre ganger, men på dagen heldigvis...(nevnte jeg at største gutten hadde spysyken uken før også?) og så på onsdagen var det vi voksne sin tur; våknet om natten og var så dårlig!! Fant ikke mannen ved siden av meg i sengen, fordi han var nede og spydde... joda veeeldig gøy.. Ble lite søvn da også. Om morgenen måtte jeg ty til min mor om å komme og hente barna og kjøre Martin i barnehagen, for heldigvis hadde hun fri. Så jeg og min bedre halvdel fikk hele dagen for oss selv, fikk sovet masse og jeg klarte meg heldivis uten oppkast. Mannen var det værre med, han var flere ganger på do... I og med at vi var syke så måtte vi utsette selskapet som vi egentlig skulle ha på torsdagen, til søndagen. Lørdagen var det barneselskap/sjørøverselskap for Martin og hans 3 beste venner. Selskapet ble stor suksess med sjørøversjokoladekake og snope-fisking. Søndagen var det familieselskap igjen... Kan si det sånn at når søndagens selskap var over så var det uendelig godt å bare hive beina opp på bordet og slappe av!! Vi har hatt en sinnsykt travel periode bak oss nå, men det har jo selvsagt vært skikkelig gøy og fylt med mange mange flotte øyeblikk!! Legger med ett bilde av sjørøverkaken som Martin var så glad for! Nå er det "bare" ett siste selskap for store-gutt, med hans venner. Men det tror jeg jammen jeg gjør enkelt altså; på Dolly Dimple og kino - og ikke minst; etter nyttår... Nå må julefreden senke seg snart altså :)

Ingen kommentarer: