fredag 19. mars 2010

~ Sitteunderlag-mania ~


Jepp... er visst hektet på strikking om dagen, ingenting annet å si om det.... Her er de siste par måners produksjon av sitteunderlag. Har ikke strikket noen før jeg begynte med disse, men det er superenkelt!
Legger opp 80 masker med Fritidsgarn fra Sandnes Garn på pinne nr 6, og strikker fram og tilbake. Bruker fire nøster. Så fester jeg trådene litt, og hiver det i vaskemaskinen på 60 grader sammen med en dongribukse, med vanlig vaskepulver. Grunnen til at man bør vaske sammen med en dongeribukse er at den loer ikke.. (eksempel på hva som skjer om man vasker det sammen med f.eks ett håndkle ser du på det spraglete underlaget - massevis av turkis lo etter håndkleet *lol*) Når maskinen er ferdig skal sitteunderlaget være ferdig tovet - men om du syns det kunne trengt litt toving til så er det bare å gjenta vaskeprosessen.
Har laget håndtak på noen av dem, men det kan jeg forklare i ett annet innlegg hvordan jeg gjør.
Syns det er så herlig å bruke ordentlig sterke farger, og det er vel mindre sjangse for at disse blir liggende igjen ett sted, om bare fargen er sterk nok hehe!
Trenger du å vaske det sånn etterhvert er det bare å vaske på vanlig ullvask med Milo (eller annet egnet ull-vaskemiddel).


Ønsker alle en superflott helg - takk for at du titter innom!
*klem*

4 kommentarer:

Catrine sa...

Så flotte sitteunderlag!
Digger de herlige fargene - særlig sukkertøyfargene underst i stabelen!

HegeT sa...

Superfint.!!!..
Trebger litt fine farger nå, etter en lang hvit vinter....
Da er det bare å sette seg ned, og nyte solen (når den dukker opp)...

fredagsklem
HegeT

hanne sa...

Så koselige sitteunderlag!

Ann Cicilie sa...

Så tøft! Jeg sender instruksjonene videre til mamma og ber henne lage et par jeg ;)