søndag 28. juni 2009

~ Livstegn fra meg ~

Fytti så lite som blir gjort, sånn scrapperelatert, nå når sola og temperaturen er sterkt tilstedeværende her i distriktet. Vi koser oss masse ute i det fine været - og prøver oss fram med mellomste gresspollenallergi som kom for etpar uker siden. Vi er helt ferske mht pollenallergier her i familien, så om du har ett lurt tips til hvordan man bedre kan fungere med det så; hjertelig takk!!

Var på båttur hele dagen idag sammen med ett vennepar av oss som har båt. Var herlig å komme seg ut på sjøen litt, selv om jeg må innrømme at jeg egentlig ikke trives noe særlig i båt *grøss*. Men ungene koste seg og det er det viktigste.
Ble også en dyr erfaring for mannen som glemte å smøre seg med solkrem på magen... stakkars!!
Etter vi kom hjem var vi sammen med Oddbjørg og familien hennes, og reiste til en herlig elv/foss vi har i nærheten, og badet og koste oss de siste timene av dagen.
Har vært en lang og herlig dag både for oss voksne, og ikke minst for barna!

Sånn ellers er jeg akuratt ferdig med ett strikket babyteppe som jeg har laget til min beste venninnne som om kort tid venter en liten jentebaby. Har holdt på med dette siden før påske, og det er ingen hokus-pokus med det... rettstrikk fram og tilbake, tynt garn og tykke pinner *lol* Rundt kanten har jeg fått min kjære mor til å hekle en tynn "blondekant" - noe som jeg syns ble prikken over i'en...

Driver også å maler litt stempeltrykk etter å ha vært på ett knallkjekt og meget lærerikt kurs med Beata Ewa - og så holder jeg på med en LO som jeg har fundert på i nesten en måned nå. Den er helt helt ikke meg - og jeg syns det er superspennende å prøve meg på noe helt nytt!!

Legger inn ett par bilder av babyteppet, så du kan se om du vil.

Takk for at du er innom hos meg, ha en strålende flott dag videre!
*klem*





Not much goin on here these days, we are glad that the sun and temerature are strongly present and are enjoying the outdoors alot.
I have been knitting a blanket for my dearest friend who will be having a baby girl any day now.
I am also making a layout these days that is far away from what I normally do - exciting!!

Thanks for visiting me today, really apprecciate it!!
Have a nice day!
xoxo

















4 kommentarer:

Elisabeth Helland sa...

auch for solbrentheten...au au au...
ojojoj for babyteppet....nydelig
og ja, det høres ut som om dere har hatt en helmax kosende dag....
og håper det går bra med allergien til M......

klem

Kjerstin sa...

Gleder meg til å se den LOen som du har holdt på med så lenge, jeg!!
Den MÅ jo bare bli bra! ;)
God sommer videre!

_Kine sa...

Så søtt babyteppe! Pollenallergi ja... jeg er dreven :P Jeg reagerer på bjørkepollen og ikke gresspollen. Neste år kan det være en idé å ta en sånn forebyggende sprøyte. Den funker ikke for meg, men jeg vet om mange andre som sverger til den. Da jeg var liten gikk jeg til homeopat, og det funka veldig bra. Jeg bruker å støvsuge masse, sånn at jeg skal slippe å nyse av støv innendørs også. Det er ikke noe særlig lurt å verken tørke tøy eller lufte dyner o.l utendørs.
Håper dere får nytt sommeren til tross for pollen :)

Anne sa...

Åhhh for et herlig babyteppe du har strikket. Jammen meg gjorde det seg med den nydelige blondekanten som er heklet. ja jeg skulle lage slike tepper jeg også når babyene kom her i huset men jeg ser ingen tepper enda hehe. Ja sånn kan det gå når man bare skal gjøre ting og det ikke blir noe utav det.

Kjedelig med gresspollen da.....håper det går bedre med medesinering slik at dere faktisk kan være ute i sommervarmen.