søndag 30. desember 2007

Snart nytt år...


Nok en gang så forundres jeg over hvor tiden blir av... Syns den flyr avgårde og jeg har problemer med å følge med altså! Nå er det dagen før nyttårsaften, julen er vel overstått og det er dette året også. Syns dette året har vært veldig bra, vi har kost oss masse og jeg føler jeg har kommet nærmere meg selv -om du forstår? Det at jeg har hatt mulighet til å gå hjemme med Marit om dagene har gitt meg litt tid til å reflektere litt mer over hva jeg vil med livet mitt, hvor jeg står og hvem jeg er...
Jeg er vel først og fremst mor, noe jeg stortrives med - men som selvfølgelig kan være veldig travelt avogtil med lekselesing, bleieskifting, leking, oppfølging av fritidsaktiviteter, kjøring hit og dit, mekling (hihi) og alt det andre; husarbeid, klesvask, matlaging... jo jommen er det travelt, men jeg kan for alt i verden ikke tenke meg noe som gir meg mer enn dette? Jeg rett og slett ELSKER å ha tid til barna mine!! Ser med gru tilbake på hvordan det var når eldstemann var liten; sto omtrent og klorte på døra i barnehagen når kl var halv åtte, stresset avgårde for å nå jobben til kl åtte i byen, sto på og jobbet hele dagen og sluttet kl fire. Da var det å stresse avgårde for å hente bilen, kjøre i kø ut av byen og be til høyere makter hver dag om at jeg nådde barnehagen igjen kl halv fem... Så var det hjem for å lage middag, og håpe at den var ferdig før barnetv begynte... Tidsklemma? Ja det er vel sånn den er...
Derfor er jeg så utrolig takknemlig for at jeg nå kan være tilstede hele tiden... Jeg ser på det som ren og skjær luksus - og jeg setter så utrolig pris på at jeg har denne muligheten!!

Idag var vi på Ølbergstranden -en kald og luftig opplevelse! Martin kom på da vi nesten var framme at vi hadde jo glemt badebuksa!! Og Marit var sååå fornærmet over at hun ikke fikk "baba" (bade).. så nå gleder vi oss til fine dager i sommeren som kommer. Bade på stranden og kose oss!!

Ingen kommentarer: