fredag 23. oktober 2009

~ Kalender tutorial ~

Har fått etpar spørsmål om hvordan jeg har festet kalenderen som jeg viste i forrige innlegg, og jeg skal nå prøve å vise hvordan...


Først kuttet jeg opp arket















Så tapet jeg alle månedene sammen på baksiden, i en lang lenke:













Sett forfra:


















Så brettet jeg dem annen hver:













Og hullet dem i hver kant, gjennom alle arkene, på motsatt side enn tapen.















På framsiden blir det da seende sånn ut:












På den siden tapen er har jeg også hullet to små hull i hver ende, og festet igjennom en liten hamptau for å holde dem sammen i bakkant.












Det blir da seende slik ut til slutt:















Kalenderen ferdig festet sammen - klar for å henges opp på den dekorerte platen.













Jeg har brukt Hitch Fasteners til å henge kalenderen opp på, fordelen med å feste kalenderen på denne måten er jo at når 2011 kommer så er det bare til å skifte ut kalenderen.

Håper dette var litt mer avklarende på hvordan jeg har festet sammen kalenderen - sånn at det går an å bla i den, og skifte den ut etter ett år.


Takk for at du er innom hos meg, ønsker det en super dag videre!
*klem*

4 kommentarer:

Catrine sa...

Den kalenderen er bare rålekker!
Kjempekoselig å treffes igjen på Papirfesten. Bare synd helga gikk så fort! Håper vi rekker å prates litt mer neste gang vi treffes!
Ha en herlig helg! *klem*

Filharmonica sa...

Tusen takk for flott forklaring :-) Igjen - kalenderen din er virkelig nydelig :_)))

Anonym sa...

Takk for flott "tutorial" - eller bruksanvisning!! *hihi*.
Denne var superfin Monica og jeg har absolutt lyst til å prøve meg på en sånn!
Ha en fortsatt fin dag!
Klemmer:-)

Camilla:-) . Camilla Raade Paulsen sa...

Hei og takk for sist :-)
Jeg ble så inspirert av kalenderen din da jeg så den på Papirfesten - den er aldeles nyyydelig!!! Så jeg bare måtte lage en sånn jeg også.... Takk for at du laget en forklaring på kalederopphenget. Er i startgropa på min, skal se om jeg klarer å finne knottene mine fra Tim Holtz, de kan kanskje funke :-)